Projekt byl řešen ve dvou liniích:
1. část byla zajišťována vyučujícími českého jazyka, dějepisu , občanské výchovy, výtvarné výchovy a mediální výchovy . Ti v rámci integrované výuky žáky seznámili s biblickými příběhy (Starý zákon), historií Židů až po vznik státu Izrael, s významnými židovskými osobnostmi, potlačováním lidských práv, pojmy perzekuce, holocaust, šoa, antisemitismus a dalšími.
Na tuto část ve škole navázaly přednášky pracovníků židovského muzea zaměřené na tradice a zvyky Židů.
2. část projektu byla zážitková. V Židovském muzeu v Praze žáci absolvovali interaktivní programy Badatel a Hanin kufřík, které byly spojeny s prohlídkou Staronové a Pinkasovy synagogy a Starého židovského hřbitova. V rámci tohoto programu měli žáci možnost besedovat s pamětníky Terezínského ghetta. Pro žáky I.stupně byl v Židovském muzeu připraven program Golém a v muzeu hlavního města Prahy program Multikulturní Praha za Karla IV. Součástí projektu byla i návštěva Terezína – konkrétně Malé pevnosti, Muzea ghetta a bývalých Magdeburských kasáren.
Žáci nebyli jen pasivními příjemci informací, ale v rámci projektu byli vedeni ke srovnání života Židů, přejímaní prvků židovské kultury do evropských kulturních tradic, srovnání situace Židů a dalších národností v období 2.světové války, dodržování a respektování lidských práv. V rámci projektu vznikly výtvarné, slohové i počítačové prezentace žáků k základním tématům.
Návštěva Terezína i beseda s pamětnicí na žáky velmi zapůsobila a umožnila jim vcítit se do situace Židů a to i ve smyslu multikulturality.
Jsme velmi rádi, že jsme tento projekt díky dotaci MŠMT a finanční spoluúčasti města Bíliny mohli realizovat. Doufáme, že na něj v budoucnu navážeme, protože multikulturní výchova patří k prioritám našeho školního vzdělávacího programu a toto je jedna z možností, jak ji realizovat.